Pages

Thursday 6 October 2011

INFO: Penemuan Tulang Rangka Manusia Gergasi

Aktiviti ekpolarasi gas di bahagian selatan gurun Arab telah menjumpai tinggalan rangka manusia yang bersaiz luar biasa. Bahagian di gurun Arab ini digelar Empty Quarter atau dalam bahasa arabnya, “Rab-Ul-Khalee”
Aktiviti ini dilakukan oleh kumpulan Aramco Exploration. Allah telah sebutkan di dalam Quran bahawa DIA telah mencipta manusia pada saiz yang sungguh luar biasa dan tidak pernah DIA menciptanya sebelum ini. Manusia tersebut adalah dari golongan Aad yang mana Nabi Hud A.S telah diturunkan kepada mereka.
Mereka ini sungguh besar dan tinggi dan sangat berkuasa sehingga mampu untuk memeluk sepohon pokok besar dan mencabutnya hingga ke akar tunjang. Kemudian, kaum yang sangat berkuasa ini telah berpaling tadah dan membelakangi Allah dan rasulNYA serta melanggar semua perintah2NYA, dan akhirnya, sebagai balasan, mereka ini telah dihancurkan.
Ulama Arab Saudi percaya bahawa rangka-rangka manusia yang dijumpai tersebut adalah dari kaum Aad. Pihak tentera Arab Saudi tidak membenarkan sesiapa memasuki kawasan itu kecuali kumpulan Aramco Exploration.
Cuba perhatikan dan bandingkan saiz di antara 2 lelaki yang berdiri di sebelah rangka tersebut..
Mudah-mudahan Allah SWT akan sentiasa mencucuri RahmatNya dan mengampuni segala dosa kita. Amin..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Ediey Ryong